2015-11-18
Promocja w kinie
Ważnym elementem działalności kina i instytucji kultury jest budowanie
relacji z widzami. Warto każdorazowo zachęcać ich do kolejnej wizyty w
kinie i stworzyć grono stałych klientów. Poniżej prezentujemy pomysły,
które pozwolą zaskarbić sobie sympatię i lojalność widzów kinowych.
Zniżki na bilety
Najbardziej standadowa forma promocji. Oto kilka propozycji:
- dla wybranych grup wiekowych –
młodzież szkolna, studenci, seniorzy
- dla zorganizowanych grup szkolnych
- dla rodzin – bilety dla rodziców z
dziećmi, obowiązujące na filmy dla dzieci
- przy zakupie określonej liczby biletów
otwartych (piąty bilet gratis)
- w jeden wybrany dzień w tygodniu,
np. Tanie Poniedziałki, Tanie Wtorki, itp.
Akcje prosprzedażowe
Zniżka na bilet może być również wynikiem ogólnopolskiej promocji
konsumenckiej, jak np. Bueno Czwartki, gdzie w zamian za trzy opakowania
Kinder Bueno widz może kupić bilet do kina w atrakcyjnej cenie 12 zł.
Zaletą takiej promocji jest to, że organizator pokrywa różnicę pomiędzy
ceną ze stałego cennika a ceną promocyjną.
Kino to także szansa na wspólne promocje z
wybranymi partnerami, np. kinowy bilet może uprawniać do zniżki w danym
sklepie, salonie kosmetycznym czy w restauracji.
Karta stałego widza
Inną formą promocji jest karta
stałego widza. Karta, zwykle imienna, upoważnia jej
posiadacza do korzystania z ofert specjalnych. Kino poszerzając grono
posiadaczy kart zyskuje lojalnych widzów, buduje bazę kontaktów i
możliwość docierania ze wszystkimi najświeższymi informacjami do
szerokiej grupy odbiorców.
Korzyści dla widza:
- tańsze ceny biletów,
- zaproszenia na pokazy filmów,
- otrzymywanie najświeższych informacji o wydarzeniach w kinie,
- rabaty w kawiarni lub barze kinowym,
- nagrody dla najaktywniejszych posiadaczy kart.
Konkursy na sali kinowej
Konkursy to niezawodny sposób na pozytywne
zaskoczenie i zaangażowanie widza.
Najlepszym sposobem na konkursową niespodziankę jest tzw. Happy
seats, konkurs, w którym pod niektórymi siedzeniami ukrywa
się kupony upoważniające do odebrania nagrody. Plansza ogłaszająca
konkurs pojawia się po zakończeniu bloku reklamowego, bez wcześniejszego
informowania widzów. Konkurs wypada najlepiej jeśli na sali ponownie
włączy się światło i pojawi się pracownik kina, który dodatkowo zachęci
widzów do zajrzenia pod fotele.
Nagrodami w konkursie mogą być upominki od samego kina (np. voucher na
bilet, poczęstunek w barku). Happy seats jest też idealnym dopełnieniem
kampanii reklamowej w kinie; w takim wypadku sponsorem nagród staje się
promująca się marka.
Kinowe cykle tematyczne
Wyadarzeniami, które doskonale promują kino, są specjalne cykle filmowe
skierowane do wybranych grup odbiorców. Z dużym zainteresowaniem widzów
spotykają się:
- kobiece wieczory filmowe
- dziecięce poranki
- kino dla matki z dzieckiem
- kino dla seniora
Na takich spotkaniach można reklamować produkty, przeprowadzać konkursy,
zapraszać specjalistów. W zamian za reklamę reklamodawcy z pewnością
przekażą nagrody dla widzów – np. vouchery do pobliskiego SPA,
zaproszenia do restauracji, kupony zniżkowe. Kino może organizować
promocje angażując w nie firmy z rynku lokalnego, a także współpracować
z KinAds zyskując możliwość udziału w promocjach ogólnopolskich.
Kobiece Wieczory Filmowe
Z myślą o kobiecej widowni warto organizować w kinie cykliczne pokazy
wyłącznie dla pań - Kobiece
Wieczory Filmowe. Ich ideą jest połączenie seansu filmowego
ze spotkaniem towarzyskim. Panie mogą odpocząć od codziennych
obowiązków, zrelaksować się i spędzić czas w babskim towarzystwie.
Jakie atrakcje gwarantują pełną widownię podczas takich spotkań?
Propozycje elementów, które spotykają się z największym zainteresowaniem
kobiet:
- przedpremierowe pokazy filmów
- charyzmatyczna prowadząca
- spotkania z ciekawymi gośćmi (artystami, specjalistami
przedstawicielami marek)
- poczęstunek, drinki zapewniane przez sponsora
- konkursy z nagrodami
- atrakcyjne upominki dla uczestniczek
- prezentacje kosmetyków czy innych produktów dedykowanych kobietom
Kobiece Wieczory Filmowe, cieszące
się ogromną popularnością, odbywają się cyklicznie w takich kinach jak:
zamojskie Centrum Kultury Filmowej Stylowy w Zamościu, warszawska
Kinoteka, Agrafka w Krakowie, Praha w Warszawie oraz NoveKino Siedlce.
Dziecięce poranki w kinie
Rodziców z dziećmi do kina przyciągną w weekendowe Dziecięce
Poranki. To połączenie pokazów filmów familijnych z licznymi
atrakcjami i zabawami. Wyświetlana bajka może być zarówno pozycją z
bieżącego repertuaru, jak i ponadczasowym hitem, np. Koziołek Matołek,
czy Bolek i Lolek. Najatrakcyjnieszym punktem takiego wydarzenia są
warsztaty edukacyjne i artystyczne, zabawy z animatorami, konkursy i
niespodzianki.
Filmowy Klub Seniora
Grupą, która często bywa pomijana przy okazji kinowych imprez są
seniorzy. Warto zorganizować w kinie Filmowy
Klub Seniora, cykl spotkań dostosowany do potrzeb
najstarszych kinomaniaków.
To specjalne seanse oragnizowane w godzinach wczesnopopołudniowych z
wyselekcjonowanym repertuarem i stonowanym poziomem głośności. Filmowy
Klub Seniora to także możliwość spotkania z zaproszonym gościem,
spędzenia czasu ze znajomymi i zorganizowane dla seniorów, gdzie w
doborowym towarzystwie mogą obejrzeć film, wziąć udział w dyskusji,
porozmawiać z zaproszonym gościem przy pysznej kawie. Do współpracy przy
organizacji spotkań można zaprosić lokalny Uniwersytet III Wieku.
Kontent alternatywny
Kino to przede wszystkim film. Ale czy tylko? W repertuarach coraz
częściej pojawiają się oferty spoza świata filmowego. Są to transmisje
meczów, koncertów, a nawet przedstawień teatralnych oper.
Mogą to być wydarzenia lokalne, jak również spekatle światowej skali, na
przykład transmisje na żywo z Metropolitan Opera i Teatru Bolszoj.
Kontent alternatywny przyciąga do kina osoby o określonych
zainteresowaniach i gustach, często mniej zainteresowanych przeciętnym
kinowym repertuarem. Daje to możliwość poszerzenia kinowej widowni o
nowych widzów.
Promocja w inncyh mediach
O wszelkich promocjach i wydarzeniach specjalnych musi być głośno! Kino
powinno docierać do widza nie tylko poprzez plakaty,
ulotki repertuarowe, czy lokalną prasę, ale przede
wszystkim za pośrednictwem strony
internetowej oraz mediów
społecznościowych (szczególnie na profilu kina na Facebooku
– element obowiązkowy) gwarantujących szybkie
dotarcie do grupy docelowej oraz interakcję widzów.
Przygotowane przez:
KinAds to największy pod względem
liczby kin broker reklamy kinowej w Polsce. Pod swoimi skrzydłami mamy
kina w dużych miastach i mniejszych miejscowościach. Specjalizujemy się
w kinowych niestandardach. Mamy na uwadze zarówno potrzeby
reklamodawców, jak i kin-partnerów, którym oferujemy wsparcie w rozwoju
działań promocyjnych poparte latami solidnego doświadczenia.
KinAds
ul. Wita Stwosza 20
02-661 Warszawa
tel./fax: 22 847 10 39
e-mail: biuro@kinads.pl
www.kinads.pl
www.facebook.com/reklama.kinads