2017-03-24
Digital Signage - wiadomości ogólne
Digital Signage zwany też plakatem cyfrowym, to system umożliwiający
tworzenie oraz wyświetlanie dowolnych treści na monitorach
wielkoformatowych. W kinie ma on szczególne zastosowanie, ponieważ
oprócz wyświetlania reklam, można na nim wyświetlać plakaty i zwiastuny
filmowe z obecnie granego repertuaru, planowanych premier, a także
reklamy. Dodatkowo na ekranie DS (Digital Signage) można umieszczać
szczegółowe informacje o seansach, jak godzina, czy numer sali, w której
się odbędzie. Wyświetlane informacje mogą być widoczne naprzemiennie lub
łączone ze sobą na jednym ekranie.
Digital Signage jest nowoczesną forma reklamy wyświetlanej na nośnikach
cyfrowych. Jest to coraz częściej stosowany kanał komunikacji
marketingowej, który wypiera starsze papierowe formy czy tradycyjne
billboardy. Obecnie Digital Signage dociera do galerii handlowych,
aptek, a nawet sklepów spożywczych. Kino, jako miejsce doznań
audiowizualnych, wydaje się być najbardziej naturalnym środowiskiem dla
tego typu reklamy. Taka forma reklamy kina i jego repertuaru jest
zdecydowanie bardziej atrakcyjna dla współczesnego widza, który otoczony
jest natłokiem informacji. Jedynym sposobem, aby do niego dotrzeć, jest
informacja, która wyróżnia się czymś interesującym. Dla widza z
pewnością będzie to zwiastun filmu.
System plakatu cyfrowego umożliwia połączenie kilku monitorów w
zintegrowany system zarządzany centralnie, co ułatwia dystrybucję
pożądanych treści. Monitory można umieścić w dowolnych miejscach, we
foyer kina, obok wejścia na salę kinową, a także w kinowej kawiarni.
Digital Signage daje możliwość tworzenia własnego materiału, który
będzie wyświetlany na monitorach. Dzięki temu każde kino może promować
swoje wydarzenia i repertuar dostosowując go do zainteresowań swoich
widzów. Tworzenie treści można też zlecić działającym na polskim rynku
dostawcom kontentu dla plakatu cyfrowego.
Digital Signage daje możliwość wyświetlania m.in.:
• zwiastunów filmowych,
• informacji o terminach i godzinach seansów,
• plan sali ( układ foteli)
• informacji o cenach biletów
• informacji o ofertach specjalnych i promocjach
• reklam, z których kino może czerpać dodatkowy zarobek
• informacji o ofercie gastronomicznej kina