2016-10-21
Multikino uruchamia pierwszego w Europie kinowego chatbota.
Sieć kin Multikino, która ma największy w Europie fanpage kinowy na
portalu Facebook.com (obecnie zrzesza ponad 753 000 osób) uruchomiła
pierwszego w Europie chatbota (m.me/multikinobot), który pomaga w
wyborze filmu oraz zakupie biletów. MultikinoBot działa w obrębie
Facebook Messengera. Prowadzi konwersację z użytkownikami pozwalając
wyszukać seans, obejrzeć zwiastun, a niezdecydowanym poleca najlepsze
filmy. To część nowego ruchu zwanego „chat commerce” prowadzonego
głównie przez boty.
Chatbot Multikina to pierwszy tego typu projekt w Polsce oraz pierwszy
kinowy bot w Europie. Dzięki konwersacji obsługuje on cały proces
zamówienia biletów w sposób zbliżony do tego przy kasie kinowej.
MultikinoBota można zapytać o konkretny gatunek filmowy, o seanse
wyświetlane w wybrany dzień, o konkretny tytuł lub produkcję, którą
polecają inni kinomani. Aby bot mógł podać interesujący rozmówcę
repertuar wystarczy na Messengerze napisać: Chcę obejrzeć dzisiaj
komedię. To wszystko ma na celu ograniczenie czasu, potrzebnego do
zamówienia biletów.
Stale obserwujemy naszych najmłodszych klientów, którzy stanowią
ponad połowę widzów sieci Multikino oraz trendy, za którymi podążają.
Obecnie młodzież bardzo chętnie korzysta z wiadomości i chatów.
Messenger pozwala naszym konsumentom przeprowadzać transakcje i uzyskać
informacje, tam gdzie spędzają najwięcej czasu. MultikinoBot, jako nowa
forma zakupu lub rezerwacji biletów jest kolejnym przykładem, tego, jak
ułatwiamy naszym klientom obejrzenie wybranego seansu w sali kinowej.
- mówi Wojciech Szymczyk, Kierownik e-commerce Multikina. Stale
pracujemy nad uproszczeniem procesu, aby odbywał się on bardziej
intuicyjnie i wydajnie. – dodaje Szymczyk
Testy bota na profilu MultkinoBot trwać będą od trzech do czterech
miesięcy. Ten okres jest niezbędny, aby sprawdzić zachowanie bota w
interakcji z naszymi klientami. Po tym czasie planujemy przenieść bota
na nasz fanpage Multikino Polska, gdzie mamy ponad 753 tysiące fanów.
– wyjaśnia Szymczyk.
Bot uczy się podczas konwersacji z ludźmi i po każdej odbytej rozmowie
staje się coraz bardziej inteligentny. Technologia przetwarzania języka
naturalnego pozwala mu rozumieć język i intencje użytkowników. Dzięki
sztucznej inteligencji potrafi podejmować decyzje w warunkach braku
wszystkich danych, a także tworzyć modele zachowań i preferencji
klientów.
Korzystanie z chatbota jest całkowicie bezpłatne, a kino przewiduje
promocje dla pierwszych jego użytkowników. Po dokonaniu rezerwacji lub
zakupu klienci otrzymują email z potwierdzeniem zamówienia.
Za technologią MultikinoBota stoi Chatflow - polski startup tworzący
chat commerce dla biznesu.
Kinowy bot jest już publicznie dostępny na profilu MultikinoBot.
Chatbot Multikina to pierwszy tego typu projekt w Polsce oraz pierwszy
kinowy bot w Europie. Dzięki konwersacji obsługuje on cały proces
zamówienia biletów w sposób zbliżony do tego przy kasie kinowej.
MultikinoBota można zapytać o konkretny gatunek filmowy, o seanse
wyświetlane w wybrany dzień, o konkretny tytuł lub produkcję, którą
polecają inni kinomani. Aby bot mógł podać interesujący rozmówcę
repertuar wystarczy na Messengerze napisać: Chcę obejrzeć dzisiaj
komedię. To wszystko ma na celu ograniczenie czasu, potrzebnego do
zamówienia biletów.
Stale obserwujemy naszych najmłodszych klientów, którzy stanowią ponad
połowę widzów sieci Multikino oraz trendy, za którymi podążają. Obecnie
młodzież bardzo chętnie korzysta z wiadomości i chatów. Messenger
pozwala naszym konsumentom przeprowadzać transakcje i uzyskać
informacje, tam gdzie spędzają najwięcej czasu. MultikinoBot, jako nowa
forma zakupu lub rezerwacji biletów jest kolejnym przykładem, tego, jak
ułatwiamy naszym klientom obejrzenie wybranego seansu w sali kinowej. -
mówi Wojciech Szymczyk, Kierownik e-commerce Multikina. Stale pracujemy
nad uproszczeniem procesu, aby odbywał się on bardziej intuicyjnie i
wydajnie. – dodaje Szymczyk
Testy bota na profilu MultkinoBot trwać będą od trzech do czterech
miesięcy. Ten okres jest niezbędny, aby sprawdzić zachowanie bota w
interakcji z naszymi klientami. Po tym czasie planujemy przenieść bota
na nasz fanpage Multikino Polska, gdzie mamy ponad 753 tysiące fanów. –
wyjaśnia Szymczyk.
Bot uczy się podczas konwersacji z ludźmi i po każdej odbytej rozmowie
staje się coraz bardziej inteligentny. Technologia przetwarzania języka
naturalnego pozwala mu rozumieć język i intencje użytkowników. Dzięki
sztucznej inteligencji potrafi podejmować decyzje w warunkach braku
wszystkich danych, a także tworzyć modele zachowań i preferencji
klientów.
Korzystanie z chatbota jest całkowicie bezpłatne, a kino przewiduje
promocje dla pierwszych jego użytkowników. Po dokonaniu rezerwacji lub
zakupu klienci otrzymują email z potwierdzeniem zamówienia.
Za technologią MultikinoBota stoi Chatflow - polski startup tworzący
chat commerce dla biznesu.
Kinowy bot jest już publicznie dostępny na profilu MultikinoBot.