2018-11-09
HPS4000 High Performance Stereo 4000.
High Performance Stereo z dumą prezentuje system All Seats Hear Stereo™
Najlepsze miejsca na widowni nie są już tylko na środku !
Ze wszystkich miejsc słychać znakomicie dźwięk stereofoniczny –
przestrzenny.
Cała widownia siedząca przed ekranem usłyszy pełny i odpowiednio
zrównoważony dźwięk stereofoniczny przestrzenny. Konstruktor systemu Mr
John F Allen uzyskuje tak znakomite rezultaty poprzez odpowiednie
kształtowanie i rozłożenie pola dźwiękowego na całej widowni. Wszystkie
głośniki w systemie HPS4000 współpracują ze tubami akustycznymi, które
przede wszystkim pozwalają specjalnie modelować kierunkowość
promieniowania dźwięku. Jednocześnie działają jako transformator
impedancji akustycznej obciążającej przetwornik co umożliwia uzyskanie
wysokiej sprawności i poprawę warunków pracy głośnika.
Na przykładzie sali nr 5 – nagłośnienie w formacie Dolby Atmos
Przy nagłaśnianiu dużej widowni istotna jest nie całkowita moc
elektryczna zastosowanych wzmacniaczy, ale faktycznie możliwy do
uzyskania poziom mocy akustycznej, bez przeciążania, przesterowań i
zniekształceń, zarówno wzmacniaczy jak i głośników.
Model 545-4, w wersji 4-ro drożnej ma tak wysoką sprawność, że potrafi
dostarczyć 4 razy większą moc akustyczną niż wymagana przez współczesne
standardy filmowego dźwięku cyfrowego (dla całej widowni o długości do
33 metrów).
Głośniki zaekranowe; model 545-4: efektywność 109 db/1W/1m, dopuszczalna
dostarczana moc elektryczna >1500W, pasmo przenoszone 40–16000Hz +/- 2,5
dB,
Wymiary konstrukcji 182x174x112 cm, waga 202 kg.
Efektywność 109 dB/1W/1m, to jest 8 razy większa uzyskiwana moc
akustyczna i to z 10 razy mniejszymi zniekształceniami w porównaniu do
„typowych”, dwudrożnych głośników kinowych. Jednocześnie uzyskujemy
pełen zakres pasma mocy dla części niskotonowej w każdym kanale
zaekranowym (lewy, pół-lewy, centralny, pół-prawy i prawy) a nie tylko
ze wsparciem kanałów subbasowych.
W sekcji niskotonowej każdego 545-W pracują dwa drivery 15 calowe HPS15®
specjalnie zaprojektowane do współpracy ze zwiniętą, wykładniczą tubą
akustyczną. W efekcie powierzchnia promieniująca falę akustyczną z
jednego tylko 15 calowego głośnika jest około 30% większa niż całkowita
powierzchnia emitująca dźwięk ze wszystkich głośników zaekranowych w
typowej, konkurencyjnej sali kinowej (z rozwiązaniem klasycznym: –
bezpośrednio promieniujące dwa drivery w każdym kanale).
W sekcji średniotonowej 545-M pracuje prawie metrowa, wykładnicza tuba
napędzana czterema driverami kompresyjnymi. Każdy posiada membranę
mylarową, który to materiał uznaje się nie tylko za najbardziej odporny
na zniszczenie ale jednocześnie za jeden z najbardziej naturalnie
brzmiących.
Zastosowanie aż czterech głośników średniotonowych pozwoliło uzyskać
znakomicie niski poziom zniekształceń, typowy dla mniejszych,
audiofilskich konstrukcji przy jednocześnie cztery razy większej
dopuszczalnej mocy.
W wersji czterodrożnej modelu 545 pracuje jeszcze dodatkowa sekcja
średniotonowa 545-S, dzięki czemu podzielono krytyczny dla jakości
brzmienia zakres średniotonowy na część niższych i wyższych średnich
częstotliwości, jeszcze bardziej redukując zniekształcenia i uzyskując
lepszą klarowność w pasmie wyższych-średnich.
Sekcja wysokotonowa 545-T jest skonstruowana podobnie do sekcji
średniotowych, wyróżnia ją jedynie zastosowanie dwóch oddzielnych
akustycznych tub kierunkowych, z których każda jest napędzana przez dwa
drivery.
Specjalna konstrukcja i ułożenie tub pozwalają na znakomicie równomierne
pokrycie wysoce klarownymi dźwiękami najwyższych częstotliwości całej,
bardzo dużej widowni. 545-T to najbardziej niezawodny, o największej
użytecznej mocy Super Tweeter dostępny we współczesnej elektroakustyce
kinowej.
W Sali nr 5 z Dźwiękiem w formacie Dolby ATMOS każdy z pięciu zestawów
zaekranowych głównych może wytworzyć na widowni maksymalne ciśnienie
akustyczne dźwięku 113dB SPL pobierając w tym celu ze wzmacniaczy 700W
mocy elektrycznej.
W kanałach subbasowych pracują cztery subwoofery 545-W, będąc w stanie
wytworzyć maksymalnie 137dB SPL pobierając z czterech wzmacniaczy VXi
2800W mocy elektrycznej.
Dla kanałów surroundowych: kanały sufitowe i przednie surroundowe są w
stanie dostarczyć poziom dźwięku 107dB SPL przy poborze 700W mocy
elektrycznej (każda para głośników sufitowych i przednich
surroundowych), kanały surroundowe ścian bocznych i tylnej po 104dB SPL
przy poborze 400W mocy elektrycznej każdy.
Jako głośniki surroundowe pracuje model SR-70TM
Efektywność 98dB/1W/1m, maksymalna dostarczana moc elektryczna >600W,
pasmo przenoszone 50Hz-17000Hz +/-2,5dB,
Łączna moc elektryczna zainstalowanych na Sali Dolby ATMOS 48 kanałów
wzmacniaczy VXi6.6 to 28.800W. Tak ogromna, potencjalna moc jest
potrzebna nie do bezpośredniego wykorzystania przez głośniki, ale aby
cały system pracował „na luzie”, z dużym zapasem wysterowania, by
uzyskać jak najbardziej naturalne brzmienie i minimalny poziom
zniekształceń podczas każdego rodzaju seansu filmowego – niezależnie czy
będzie to film kameralny, muzyczny, koncert rockowy czy pełen scen
pościgowych fantastyczny film przygodowy.