2018-09-18
Relacja z 5. Konferencji Digital Signage Trends.
13 września br. w Warszawie odbyła się 5. Międzynarodowa Konferencja
Digital Signage Trends, w której wzięli udział polscy i zagraniczni
eksperci z branży, jak i osoby na co dzień korzystające z systemów
Digital Signage. W trakcie jednodniowego wydarzenia uczestnicy mieli
okazję wysłuchać wielu ciekawych prelekcji na temat rynku Digital
Signage.
Konferencję rozpoczęło wystąpienie prezesa Stowarzyszenia PDSA (Polish
Digital Signage Association) Mariusza Orzechowskiego, który
zaprezentował uczestnikom aktualny stan rozwoju branży Digital Signage w
Polsce. Było to tym bardziej interesujące, że z inicjatywy PDSA trwają
obecnie prace nad stworzeniem raportu będącego próbą skatalogowania
polskiej branży DS.
Mariusz Orzechowski, tym razem w roli dyrektora przedstawicielstwa NEC
Display Solutions Europe GmbH w Polsce oraz Wojciech Kosek, Field Sales
Engieneer w firmie NEC przyjrzeli się najciekawszym przykładom
zastosowań Digital Signage. Rozwiązania NEC obecne są na światowych
lotniskach, galeriach handlowych, restauracjach, muzeach, czy w kinach.
Florian Rotberg z Invidis Consulting przybliżył uczestnikom coraz
częściej wykorzystywany w komunikacji marketingowej storytelling oraz
jak Digital Signage zmienia miasta oraz przestrzeń publiczną. Z kolei o
customer jorney i customer experience opowiedział Grzegorz Góralczyk,
prezes SQM Digital Signage. Pan Góralczyk zwrócił uwagę, jak ważne w
dzisiejszym marketingu jest łączenie zmysłów, od obrazu, światła, przez
dźwięk, a nawet zapach. Z drugiej prezentacji tego prelegenta uczestnicy
dowiedzieli się, jak można wykorzystać systemy Digital Signage w miejscu
pracy. Temat korzyści, a także trudności płynących z wykorzystywania
Digital Signage w centrach kongresowych podjął Tomasz Warchał, menadżer
kultury w Centrum Kongresowym ICE Kraków z wieloletnim doświadczeniem
Jak funkcjonuje omnichannel w przestrzeni sklepu tradycyjnego na
przykładzie R-GOL.com można się było dowiedzieć z prezentacji
właściciela i założyciela sklepu, Marcina Radziwona. Głos zabrał również
architekt Marcin Irek współpracujący z pracownią MUSU odpowiedzialną za
projekt tego sklepu. R-GOL.com to jeden z najnowocześniejszych tego typu
obiektów nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Znajdują się w nim
monitory wielkoformatowe, ściany wideo, rzutniki czy infokioski. Na
klientów czekają stanowiska przy których mogą dokonać zakupów online,
oglądnąć mecz, a także skorzystać z wirtualnej przymierzalni.
W dalszej części konferencji więcej czasu poświęcono reklamie na
nośnikach cyfrowych. Problem etyki w tworzeniu przekazów reklamowych
poruszył dyrektor generalny Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy Zbigniew
Gajewski. Odbyła się również debata na temat reklamy DOOH (Digital out
of Home), w której wzięli udział: manager działu kreatywno-klienckiego
agencji reklamowej BE Media Joanna Mikulska-Pełech oraz Wojciech
Grendziński, wiceprezes firmy IMS oferującej nowoczesne rozwiązania
marketingowe w dziedzinie marketingu sensorycznego.
Nowością tegorocznej konferencji były warsztaty dla muzealników i
pracowników instytucji kultury poświęcone wykorzystaniu nowoczesnej
technologii cyfrowej do udostępniania dziedzictwa kultury. Warsztaty
poprowadzili pracownicy Małopolskiego Instytutu Kultury Dominika
Mietelska-Jarecka oraz Sebastian Wacięga, którym w charakterze ekspertów
od technik multimedialnych partnerowali Joanna Krzyżewska i Łukasz
Bzymek z MAE Multimedia.
Licznym prelekcjom, debatom i warsztatom towarzyszyła otwarta przez cały
dzień dla zwiedzających wystawa sprzętu Digital Signage, gdzie na
odwiedzających czekały indywidualne sesje z producentami oraz dostawcami
sprzętu i oprogramowania, w których mogli zadawać interesujące ich
pytania.
Galeria zdjęć: