2019-03-08
Raport na temat promocji filmów europejskich.
Można zapoznać się z raportem Europejskiego Obserwatorium
Audiowizualnego ‘Mapping of national rules for the promotion of European
works in Europe’, prezentującym zasady promocji europejskich filmów i
treści VoD w różnych krajach w Europie.
Europejskie utwory audiowizualne wciąż spotykają się z silną konkurencją
treści spoza kontynentu. Pomimo iż pod koniec lat 80. Europa podjęła
wspólny wysiłek by zwiększyć ich obecność oraz obieg na europejskim
rynku, wciąż według danych Europejskiego Obserwatorium Audiowizualnego,
filmy z naszego kontynentu stanowią zaledwie 27,5% europejskiego rynku
filmowego, w porównaniu z 66,2% w przypadku filmów w USA.
Badanie, przeprowadzone na zlecenie EFAD – European Film Agency
Directors, zbiera dane z 31 krajów (UE oraz Islandii, Norwegii i
Szwajcarii), analizując różne sposoby, w jakie europejskie utwory
audiowizualne są wspierane na rynku oraz porównując środki mające na
celu ich promocję na kontynencie.
Niniejszy raport ma na celu przedstawienie przeglądu regulacji
obowiązujących dla każdego z tych 31 krajów, a także zaprezentowania
analizy porównawczej tych regulacji.
Raport dostępny jest w języku angielskim na stronie: www.rm.coe.int/european-works-mapping
>>