2012-04-04
Cyfrowa dystrybucja europejskich filmów - program MEDIA Desk
26 października 2011 Parlament Europejski przyjął budżet 2 milionów euro
na pierwszy rok Prac Przygotowawczych "Obieg filmów w erze cyfrowej”
(Circulation of European films in the digital era).
Celem akcji jest przetestowanie potencjalnego pozytywnego wpływu
równoczesnej lub prawie równoczesnej publikacji materiałów na
platformach dystrybucyjnych w wielu obszarach na międzynarodową wymianę
filmową i odbiorców.
Prace te dążą do trzech współuzupełniających się i nierozdzielnych celów:
- poprawa warunków dla wymiany filmów europejskich w ramach Unii
Europejskiej
- powiększenie liczby odbiorców europejskich produkcji na całym świecie
- informowanie rynków i władz lokalnych o zmianach, które mogłyby
polepszyć uzupełnianie się platform dystrybucyjnych
Komisja opublikowała zaproszenie do składania wniosków w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej 30 marca z datą zamykającą wezwanie 6
września 2012 roku.
DZIAŁANIE PRZYGOTOWAWCZE ?OBIEG FILMÓW W EPOCE CYFROWEJ? - ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA WNIOSKÓW 2012 (2012/C 93/10)
1.CELE
Celem działania jest wypróbowanie innowacyjnych strategii w dziedzinie
dystrybucji filmów europejskich (w salach kinowych, na płytach DVD,
poprzez usługę wideo na życzenie, podczas festiwali, w telewizji itp.).
Chodzi w szczególności o określenie warunków, które mogłyby zwiększyć
komplementarność różnych nośników i kanałów dystrybucji w celu
optymalizacji obiegu międzynarodowego i zwiększenia ogólnej liczby
odbiorców filmów europejskich w Unii Europejskiej.
2. KWALIFIKUJĄCE SIĘ DZIAŁANIA
Działanie przygotowawcze będzie wspierać projekty, w ramach których
podjęte zostaną próby równoczesnego lub prawie równoczesnego
udostępniania filmów w ramach wszystkich nośników i kanałów dystrybucji
w wielu regionach europejskich.
Projekty ograniczające się do europejskich dzieł kinematograficznych i
ich dystrybucji w państwach Unii Europejskiej będą musiały obejmować
znaczną liczbę filmów i regionów.
Podjęcie działań na dużą skalę jest niezbędne, aby móc sformułować na
podstawie działania przygotowawczego użyteczne wnioski i aby działanie
stało się narzędziem wspomagającym podejmowanie decyzji przez organy
publiczne i pracowników europejskiego przemysłu filmowego.
W tej perspektywie działania w ramach projektów będą musiały obejmować
także organizację, w końcowej fazie, otwartego spotkania w celu
przedstawienia pracownikom europejskiego przemysłu filmowego i organom
publicznym głównych wyników eksperymentu oraz sformułowanych wniosków.
3. KWALIFIKUJĄCY SIĘ WNIOSKODAWCY
Kwalifikowalne wnioski muszą zostać zgłoszone przez podmiot spełniający
trzy następujące kryteria:
— muszą należeć do niego przedsiębiorstwa lub organizacje związane z
branżą audiowizualną (producenci, agenci sprzedaży, dystrybutorzy,
posiadacze praw, firmy marketingowe, kina, posiadacze platform wideo na
życzenie itp.),
— siedziby wszystkich członków podmiotu składającego wniosek
(koordynatorów i partnerów) muszą znajdować się w jednym z państw
członkowskich Unii Europejskiej,
— w skład podmiotu składającego wniosek musi wchodzić co najmniej dwóch
agentów sprzedaży.
Wysokość wkładu, o który wnioskuje podmiot, nie może przekroczyć 70 %
całości kwalifikowalnych kosztów projektu.
4. KRYTERIA PRZYZNANIA DOTACJI
Kwalifikującym się wnioskom będą przyznawane punkty od 0 do 100 na
podstawie następujących wag:
Kryterium przyznawania finansowania nr 1: jakość artystyczna (50
punktów):
— liczba, różnorodność i komplementarność filmów i regionów objętych
działaniem (15 punktów),
— skuteczność strategii marketingowej (15 punktów),
— skuteczność strategii zastosowanych w celu rozwinięcia kwestii
komplementarności regionów i segmentów dystrybucji (15 punktów),
— poziom innowacyjności (5 punktów).PL C 93/30 Dziennik Urzędowy Unii
Europejskiej 30.3.2012
Kryterium przyznawania finansowania nr 2: zarządzanie projektem (50
punktów):
— charakterystyka podmiotu składającego wniosek (10),
— jakość planu zarządzania projektem i podmiotem (15),
— jakość metodyki gromadzenia, analizy i umieszczenia w szerszym
kontekście otrzymanych wyników (15),
— stosunek kosztów do korzyści płynących z analizowanego działania (10).
5. BUDŻET PROJEKTÓW
Maksymalny budżet dostępny w ramach niniejszego zaproszenia do składania
wniosków wynosi 1 994 000 EUR. Wsparcie finansowe Komisji nie może
przekroczyć 70 % całkowitych kosztów kwalifikowalnych.
Wkład finansowy zostanie przyznany w postaci dotacji.
6. OSTATECZNY TERMIN NADSYŁANIA WNIOSKÓW
Wnioski należy przesłać najpóźniej do dnia 6 września 2012 r. na adres:
Mrs Aviva SILVER
European Commission
Directorate-General for Education and Culture
Directorate D — Culture and Media
Unit D3 — MEDIA programme and media literacy
Office: MADO 18/68
1049 Bruxelles/Brussel
BELGIQUE/BELGIË
7. PEŁNE INFORMACJE
Program prac, wytyczne oraz formularze wniosków znajdują się pod adresem:
http://ec.europa.eu/media
Wnioski muszą spełniać wszystkie warunki wytycznych, zostać
przedstawione na udostępnionych formularzach i zawierać wszystkie
informacje i załączniki wymienione w pełnym tekście zaproszenia.
Źródło: www.mediadeskpoland.eu
Tagi: media desk, parlament europejski,